Friday, June 11, 2010

Conference @ UNESCO, Paris France


Musim cuti ni la i have a few papers editing need to be completed before the semester begins...so, I've planned to submit paper yg present on May baru-baru ni to be published in an international journal..oh yup..just came back from a conference plus paper presentation di Paris, France. Tipulah kalau saya kata tak best. My dream place kot. We chosed Qatar Airways from KLIA because of the price and also the departure time/date is more suitable to us. Transit di Doha 13 jam and actually we are allowed to go out from the terminal if the transit time is more than 8 hrs. Lucky Husrul ada friends yang bekerja  di Doha, so kami rehat-rehat di rumah dia...(of coz la perkara2 ini telah dirancang awal2 sblm pergi..kalau tak meraban pulak nak cari mana kawan-kawan dia....)



Arrive at Doha, after 7 hrs from KLIA







Rehat2 plus makan2 + hubby jumpa kawan2 lama yg bekerja di Doha





Sempat lagi jalan2 kat Souq (bazar)



Sebenarnya, waktu kami transit di Doha ni, saya sangat-sangat jetlagged. Sampai saya tak ingat nama mall yang kawan suami saya bawa kami dan juga tempat kami dinner. Boleh tak saya terlelap di kerusi sewaktu jalan-jalan kat mall..So, another two hours nak depart ke Paris, kami dah get ready semula di terminal....jet-lagged gila..ngantuk, tak sabar nak tido nih..just imagine, dari KL pukul 9 pagi,time depart dari Doha ni sebenarnya dah pukul 4 pagi wktu Malaysia.




Alhamdulilah, we safely arrived in Paris..





The next day is our conference reegistration, so apa-apahal bergambar dulu depan hotel, semalam kaki ni dah terlompat-lompat sangat nak ke Eiffel tower, sampai lupa nak posing depan hotel..quite okay la that hotel, even 2-star.. yang penting, dekat dengan venue of the conference..






Ibis Hotel, Cambronne






The conference venue, UNESCO.






Registration committee














Arrangement meja nak present mcm dlm sidang parlimen T___T






With the secretariat,Inga, she's from Latvia...first impression ingatkan Latvians sumer muka sama, rupanya yang depan tu her twin...hehe

Bertemu dengan PM Mohd Noor Mamat, dari CITU UiTM Shah Alam (now PM Dr. Mohd Noor Mamat)



Lps dah selesai registration dan attend speaker note, its a free easy programme. Forgot to mention, wktu ni tgh end of Spring season jadi agak windy dan sejuk jugak la. Kalau tgk saya berbaju sejuk tu bukan saya verangan okey, memang saya sejuk dan angin tu dah menyentap mengeringkan kulit tangan dan kaki saya, pakai losyen banyak-banyak k.











Ini depan bookshop dalam UNESCO





At last...Husrul in action…sorry ye, gambar dia kecik aje tu…kt tengah2..
















Beside our poster




Selesai presentation, we have been approached by one of the committee and they have included us as a member of this association:



Cool



No comments: